Co jeść po treningu?

Po odbyciu treningu niezwykle istotne jest spożycie odpowiednio zbilansowanego posiłku. Potrawy pełne składnik w odżywczych nie tylko pomogą nam uzupełnić zapasy energii, które straciliśmy w trakcie ćwiczeń, ale przyczynią się również do zbudowania wymarzonej sylwetki, wspomogą regenerację organizmu oraz zahamują katabolizm mięśniowy, powstały na skutek treningu. Na jakie składniki powinniśmy zwrócić uwagę, gdy przygotowujemy po treningu posiłek?

Dlaczego odpowiedni posiłek po treningu ma znaczenie?

Na to, jakie efekty potreningowa dieta będzie miała na nasze ciało, wpływ ma kilka czynników. Zawartość mikro- i makroelementów w produktach oraz pora spożywania posiłków to elementy, które mają największy wpływ na to, w jakim stopniu przyczynimy się do udoskonalenia naszej sylwetki. Odpowiednio skomponowane posiłki będą miały zbawienny wpływ na nasze zdrowie, ale również na kształtowanie się ciała oraz jego możliwości wysiłkowych.

Warto zaznaczyć, iż osoby regularnie uprawiające wysiłek sportowy, uznają posiłek po treningu za jeden z najważniejszych w ciągu dnia. Zauważyć można, że pełnowartościowe produkty i zróżnicowana, lecz dobrze zbilansowana dieta sprawiają, iż efekty ćwiczeń są o wiele bardziej zadowalające niż w momencie, gdy diety się nie stosuje, a posiłek po treningu bywa pomijany. Same ćwiczenia, nawet jeśli wykonywane regularnie i sumiennie, nie przyniosą zamierzonych efektów, jeśli nie uzupełnimy ich o zbilansowaną dietę, która pomoże dostarczyć organizmowi składników koniecznych do jego regeneracji.

Co jeść po treningu siłowym?

Odpowiednie posiłki po treningu siłowym powinny wspomóc rozwój naszej wymarzonej sylwetki, ale również zahamować katabolizm białek. Trening zawsze jest dla organizmu wysiłkiem, czego efektem, w zależności od jego intensywności, jest pojawienie się mniejszego lub większego katabolizmu mięśniowego. Proces rozkładu białek trwa nawet po tym, jak zakończymy nasze ćwiczenia. Właśnie dlatego dieta po treningu siłowym powinna być pełna odpowiednich makroskładników. Dzięki temu zapobiegniemy utracie tkanki mięśniowej.

Zbilansowana dieta przyczyni się również do poprawy naszych możliwości wysiłkowych oraz rozwoju tkanek (w tym również tkanki mięśniowej). Jeżeli pozbawimy nasze ciało możliwości spożycia wartościowego posiłku, narażamy się na chwilowe niedożywienie, pojawienie się przemian katabolicznych oraz zahamowanie syntezy tkanki mięśniowej.

Co powinno znaleźć się w posiłku po treningu siłowym?

Białko — to właśnie ono ma największy wpływ na stymulację syntezy włókien mięśniowych. Jego ilość powinna znaleźć się w zakresie od 0,25 do 0,4 grama na kilogram masy ciała, w całym posiłku być jednak w przedziale od 20 do 40 gramów. Przekroczenie tej wartości nie przyniesie znaczących korzyści. Białko możemy znaleźć między innymi w shake’ach białkowych, składających się z odżywki oraz owoców, które są źródłem łatwych do przyswojenia węglowodanów. Nie jest jednak wymagane, aby posiłek po treningu był w postaci płynu. Jeśli decydujemy się na stałą potrawę, weźmy pod uwagę, że serwatka oraz kazeina charakteryzują się lepszą absorpcją niż białka roślinne. Mają również korzystniejszy wpływ na budowanie tkanki mięśniowej.

Węglowodany — powinniśmy je dostarczyć w proporcjach od 1 do 1,2 grama na kilogram masy ciała. Dzięki temu uzupełnimy zapasy glikogenu. Dodatkowo, zadaniem węglowodan w jest przetransportowanie glukozy i aminokwas w do miocytów. Będą dobrym dodatkiem do naszego posiłku potreningowego, nie są jednak tak ważne, jak białko.

Tłuszcz — należy dodawać jedynie jego niewielkie ilości. Dzięki temu posiłek będzie łatwo przyswajalny i lekkostrawny.

Efekty zbilansowanej diety po treningu

Pełnowartościowe pożywienie po treningu ma szereg korzyści:

● przywraca homeostazę w ciele, czyli uzupełnia straty wody oraz elektrolitów;

● poprawia adaptację treningową;

● sprawia, że zmniejsza się ryzyko pojawienia się kontuzji;

● poprawia wydolność naszego organizmu;

● zwiększa zapasy glikogenu, a dzięki temu poprawia syntezę białek;

● minimalizuje ryzyko rozpadu białek mięśniowych;

● odbudowuje straty energetyczne, które pojawiły się na skutek treningu

Inhuman Brain Rest

T-shirt INHUMAN + AUTOGRAF

INHUMAN Olejek CBD full spectrum 5% 10ml

Zapisz się do newsletera

i otrzymuj na bieżąco szczegółowe informacje o treningach, zdrowym odżywianiu i produktach dostępnych w naszym sklepie.

Please wait...

Dziękujemy za zapis do naszego newslettera

Jak wyrzeźbić mięśnie – wskazówki

  • Komentarze

Dodaj komentarz

Copyright © 2021 Inhuman +48 507 943 449
Polityka prywatności
Regulamin

error: Content is protected !!